24 Ağustos 2009 Pazartesi

Bad and Ugly Ep8

Çanakkale savaşından sonra sıkça anlatılan bir olay vardır topçu Seyit Onbaşı hakkında. Malumunuz, savaş sırasında kaldırdığı yaklaşık 300 kiloluk topu savaş bitiminde fotoğraf çektirmek isteyen yabancı muhabirler için kaldıramamıştır. Onun yerine maket bir topu sırtına alıp poz vermiştir. Öncelikle ne alaka diyebilirsiniz, demelisiniz de. Çünkü Terry Butcher otobiyografisi için o meşhur İsveç maçında yaşadığı sakatlık ve sakatlık sonrası yaşanan kareleri yeniden yaşatmak istemiş ve başarılı olamamış anlaşılan tıpkı Seyit onbaşı gibi. Olayın özü o anki hırsı ve inancı yaşamak(tı) olsa gerek.

Terry Butcher'ı hiç izlemeyenler için oyun anlayışı için referansı soyadı ve anlamı olabilir elbet. Dost ortamlarında her zaman bir iddiam vardır Terry Butcher hakkında. Derim ki, onun bu kadar "kasap" bir oyuncu olduğunun pek görünür olmasının sebebi takım ve tandem arkadaşlarının Gazza, Adams ve Lineker gibi başka "kasap" oyuncuların olmasıdır. Hala da doğruluğu üzerinde adım gibi eminimdir.

Ulusal takımdan hocası Bobby Robson'un Butcher hakkında anlattığı bir olay vardır, paylaşmak isterim;

"... Butcher'ı ilk azarladığım zaman yanılmıyorsam Fransa'da kamptaydık. Haklıydım, çünkü çok ağır bir oyuncuydu. Bir çok kere söylememe rağmen beni dinlememişti. Hatta o meşhur golün (Maradona'nın golü) sorumlusu odur. Ama kabul etmez bunu yıllardır. Ben onu ilk kez azarladığımda "bir kedi kadar yavaşsın dostum" demiştim. Ertesi gün hepimiz öğle yemeği yerken arabaların park ettiği bölgede koşuşturan bir adam gördük. Otel yetkilileri Terry Butcher'ın otoparkta kedi kovaladığını söyleyince ne kadar arıza bir adamla çalıştığımın farkına vardım..." Bobby Robson, Daily Mail interview, May 94

6 yorum:

Joe Jonese Atesdagli dedi ki...

Her pazar Dover'a takılır bu köfte.

S.B dedi ki...

Usta neredesin sen? Yorum atıp kaçmalar felan :) Ben de şimdi o attığın maile cevap yazıyordum. O msn sorununa çözüm bulamadım ama gmail hesabını açıp soldaki kişilerin üzerine tıklayarak konuşulabiliyor haberin olsun.

Adsız dedi ki...

Lineker mi kasap oyuncuydu? Hiç sarı kart görmemiş olan Lineker değil miydi yahu? Yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum?

S.B dedi ki...

@ Chao

Evet biraz haklısın. Ama ben orada onların kurduğu çemberden bahsettim. Bu arada Lineeker'in bir dolu sarı kartı var yahu Chao. Senin bahsettiğin kırmızı kart olabilir mi? :)

Adsız dedi ki...

Valla Lineker diye hatırlıyorum ama yanlış hatırlıyorum herhalde.

S.B dedi ki...

olabilir :) zaten o çemberde gazza'nın adı yeter, bir de artar.