3 Ağustos 2009 Pazartesi

Bad and Ugly Ep7

Türkiye'de geniş bir Evertonian kitlesi olduğunu biliyorum. Zati, bir sonraki yazı Liverpool- Everton arasındaki tarihsel gelişimle ilgili olacak. Ancak 90'lı yılların ortasında henüz Premier ligi ülkemize devlet televizyon kanalı ile girdiğinde Everton ve Wolverhamton'a sempati duyanlar çoğunluktu. Ancak ben Merseyside'ın mavi tarafına gönül versem de sırf Duncan Ferguson yüzünden bu sempatim dolayısı ile nötrleşirdi.

Evine giren hırsızı döverek 3 ay komada kalmasını sağlayan, araba parkı için kavga ettiği polise darp edip tazminat olarak 1999 yılında Everton'da kazandığı kadar parayı veren, ve para marjı bitince kulübüne bağımlılığı kalmayıp daha da aksileşen, hırçınlaşan Duncan Ferguson.

Onunla ilgili hatırladığım şeylerden birisi -yılını hatırlamıyorum- yine attığı kafa golünden sonra golün iptal edilmesi üzerine önce yan hakemi kovalaması ve bundan vazgeçip daha yakındaki orta hakemin üzerine yürümesi, Liverpool maçı öncesi gece tesislerde kalmayı tercih edip içki alemi yapması, ve en önemlisi kornerde markaj altına aldığı Roy Keane'in göğüs kafesini çatlatacak kadar şarjda bulunması.

İngiliz hakem Graham Poll'un kısa otobiyografisinden bir yazıyla Ferguson'u pekiştirelim;

"....Birgün yine Coventry'de maç verildi bana. Tipik rutinlerle sahada ısınırken -bu arada F.A cup maçı olmalı- Joe Royle yanıma yaklaşıp Duncan Ferguson ile Coventry'nin Danimarkalı oyuncusu Olgersen arasında daha önce tatsızlıklar yaşandığını, kendisinin maç öncesinde Ferguson'u bu konuda uyardığını, ancak bu yüzden pozisyonlara bu gözle daha dikkatli davranmamı söyledi. Genellikle böyle olur; maçtan önce menajerler yanıma gelir, benim ne kadar iyi hakem olduğumu söylerlerdi vesaire... Maç başladı henüz başlarıydı galiba, 15. dakika falan. Duncan Ferguson korner mücadelesinde eşleştiği adam Olgersen olmadığı halde bir şekilde gitti Olgerseni buldu ve sırtına kroşe attı. Ben bunu görünce tabi direkt kırmızı kart verdim....."

Ferguson 90'lı yılların İngiliz futbolunda çok görülmese de iyi bir pivot santraforu idi. Kariyerinde 402 maç oynayan Ferguson'un 98 golü olmasına karşın 91 sarı, 25 kırmızı kartı vardır(!). Bir Santrafor'un bu denli kart görmesi onun oyun karakteri hakkında bizlere bilgi veriyor aslında.

Bir sonraki bölümde Terry Butcher olacak. Bu sefer ciddi ciddi sopaları hazırlayın.

0 yorum: