14 Ağustos 2009 Cuma

16

16 sayısı, efsanevi Fransız defans oyuncusu Marius Tresor'un(Sağdaki) ard arda gördüğü sarı kart sayısıdır. Yani oynadığı maçlarda kendine has bir seri yaparak devamlı sarı kart görmüş, o zaman ceza sınırı 3 maç olduğu için bunu toplamda 21 maçlık bir maratonda yapmıştır. Bunu nasıl başarmıştır, bunun için özel bir çalışma programı uygulamış mıdır bilemiyorum açıkcası. Just Fontaine anısına hazırlanan Fransız futbol efsaneleri kitabında hakkında kendisinin anlattığı çok güzel bir anektod vardır;

".... Ajaccio taraftarı bana o dönem Moja lakabını takmıştı (Sarı adamın kısaltılmışı; [Fr]Monsieur Janue) . Birgün Montpellier maçının sonuna doğru (22.maçta) artık bu serinin bitmesi ve taraftarın bana daha düzgün bir lakap bulması için rakip takımın kalecisine kornerde şiddetli olmasa da kafa attım. Artık çok rahattım.."

0 yorum: