5 Ekim 2009 Pazartesi

Legend; Karl-Heinz Körbel

Futbol dünyasının "pr'ı" düşük liglerinden ne futbol adamları/takımları geçer, mazi olur, tozlu sayfalarda -varsa şansı- kendine yer edinir. Karl-Heinz Körbel de bunlardan biridir.

Sırf babası Nazi avukatlarından biri olduğu için Federallik yıkıldığı zaman ismini değiştirerek "Charley Körbel" olan bu futbol adamının ismi kağıt üzerinde sırıtsa da kendisi futbol sahalarında hiç sırıtmamıştır. Eintracht Frankfurt kulübünü kariyeri boyunca hiç terketmemiş, tam 21 yıl bu kulübe hizmet vermiştir.

Çoğu futbol kitaplarında ve belgesellerinde dönemin Alman futbolu hakkındaki genel kanısı, oyun sisteminde defans bloğunun diğer futbol sistemlerine oranla daha inveli olduğudur. Catenaccio'nun nam saldığı futbol coğrafyasında Alman futbolu'nun daha az orta sahalı ama bol kollektif defans kurgusunun karakteristik özellikleri vardı. Tıpkı Nazi askeri olma koşulları gibi.

Çünkü interaktif ortamlarda geçmiş dönem Alman milli takımlarının defans boy ortalamalarına bakıldığında ortamalamanın 1.87 olduğu görüyoruz. Bu bir kıstas mıdır yahut genetik bir hobi midir bilemiyorum. Ama Körbel'in buna rağmen Alman milli takımında 16 kere oynamasını anlattığı şu hikayeyle özelliklerine rağmen Almanya milli takımında neden yeterince oynamadığını kısmen açıklayabiliyor;

"... 1974 Dünya kupasına Dağlık bir bölgede bol oksijenli bir ortamda çalışıyorduk. Ben açıkcası Dünya kupasına katılacak 23 kişilik kadroda olduğumu düşünmüyordum. Hatta tatil yerimi ligler bittiğinde ayarlamıştım bile. Bir gün Topmöller beni kaleci koçunun çağırdığını söylemişti. Gittim. Vogts bana ipe tutunarak metrelik bir kayalığa tırmanmamı söyledi. Bana garip gelmişti ama tırmanmaya başladım. Bir saatlik uğraşım sonucu aşağıya baktığımda ne Vogts'ü ne de bir başkasını görebilmiştim. Ekipman olmadığı için aşağıya da inemedim. Tam akşam yemeğine kadar 5 saat yukarıda asılı kaldım. Neyse ki -tam hatırlamıyorum, şuurum kalmamıştı- akşam vakitlerinde beni asılı kaldığım yerden çekip çıkartıp üstüme bir kova soğuk su boşalttıklarında herkes gülüyordu. Vogts'un elinde bir mezuro boyumu ölçüp, gördünüz mü bir santim daha uzamış, artık sende bir Nazionale(Milli takım oyuncusu, askeri) oldun adamım demişti...." -Kaynak; Tor! The Story of German Football-

1 yorum:

turhanatakan dedi ki...

bu hikayeyi daha anlamlı yapacak bir bilgi de berti vogts'un boyu olmalı herhalde. oldukça kısa bir savunmacı olan vogts'un boyu -wikipedia'da yazdığına göre- 168 cm.